Presentació

 

rellotge_24_h_web

Benvingudes!

Des d’aquesta nova pàgina volem encetar un espai per compartir les nostres reflexions i troballes com a persones docents.

No pretenem donar una forma determinada als continguts que aquí hi penjarem perquè sabem que, tant a dins com a fora de l’aula, les eines i nous coneixements se’ns presenten, moltes vegades, de manera inesperada i amb formes sorprenents.

Fa poc vam poder compartir una sessió de treball sobre bones pràctiques dins les accions tutorials amb les direccions i membres de l’equip directiu de diversos centres de formació d’adults dels serveis territorials del Vallès oriental i el Maresme.

La jornada va ser molt agradable i els docents del CFA EL ROURE vàrem reafirmar el convenciment que cal  trobar més espais de confluència i de treball compartit. Les persones docents necessitem poder contrastar les nostres pràctiques, sovint invisibles, i començar a establir llaços entre els centres de titularitat municipal i els del departament doncs, els continguts i perfils d’alumnat, en la majoria de casos, és el mateix.

Hi ha moltes eines que ens poden ser útils i que hem vist que funcionen. Per tant, només cal poder trobar els temps i l’espai adequat per tal que ens les puguin explicar i, després, les puguem provar.

Això està molt bé i ja ho sabem, oi? Però…

Es pot robar temps al temps per tal de poder assistir, crear i dur a terme espais de formació pràctica, amb el ritme que duem durant el dia a dia?

Creiem  que Sí! El més important potser és consensuar, entre tota la comunitat educativa, aquelles necessitats, millores i capacitats que ja es tenen; permetent alhora , sobre calendari, que aquests espais de coneixement i confluència es materialitzin.

Molts docents, a aquests espais de treball i formació en les millores de les competències professionals, ens agrada anomenar-los : ” Espais creatius i d’innovació” ; ” Pràctiques d’èxit”;  “Bones pràctiques” ; ” Formació dialògica” ; “Formació entre iguals”…

Tant se val el nom que hi posem a les distintes accions formatives – tot i que sabem que una cosa ven més que l’altre i que a l’educació de persones adultes aviat ens donaran el premi a la invisibilitat-. El que ens motiva realment no és com presentem les accions formatives si no que sigui possible el fer-les perquè, sense elles, és molt més feixuc i complexa el poder avançar i si no avancem, difícilment podrem facilitar que els altres avancin.

Com el Món en què vivim, la nostra és una professió necessàriament en constant reciclatge.

No ens estanquem!

G.A

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>